Wednesday, May 13, 2009

hari ini dalam sejarah...

syukur da abis viva,,tp yg xbestnye kene betolkan blk..adooyaii..td mase viva aku senyum je bile Dr.amir mengomen akunye writing..redha je le..aha..plg best bile Dr ckp "kamu ni copy n paste ek,nape tetibe ade 'namely'??"adooyaii kantoi la plak..sbnrnye aku copy name2 bacteria yg byk sgt tu aku xpasan le plak ade pekataan tu..bile Dr. ckp camtu aku trs je cam tegelak,tetibe je Dr.asmat tegur "rizuan,take it serious"..adoyaiii,kene mara ngan mama plak..mn xnye,kelakau le tekantoi ade pekataan english..ehe..

Dr amir byk komen kat akunye writing je,xbyk sgt tanye soalan..ade 3 je soalan die 1-kamu tulis bacteria stabil,ape maksudnye??klu xstabilmcm mn??aku pon jwb,maksud sy kat ayat tu bacteria tu da dikenal pasti fungsi2 yg berguna cthnye utk degradasi asetonitril,Dr smbg tanye lg,abis yg xstabil ape??aku jwb,yg xstabil tu yg belom dikenalpasti lg..ehe..

soalan ke2 plak die tanye,"kenape penting nak kaji asetonitril ni??aku pon jwb le sbb asetonitril ni toksik,digunakan secara meluas dlm industri cthnye dlm pembuatan minyak wangi so akan terkumpul dalam sekitaran n membahayakan manusia..Dr smbg,bahayakan mcm mn??aku pon jwb le asetonitril ni blh sbbkan kesukaran bernafas n blh bawa maut..kate Dr amir "ermmm,semua bende toksik blh bwk maut",,Dr xpuas ati ngan jwpan aku..aha..aku hanye mampu senyum..pdhal aku da prepare da siap tls da kat ketas mcm mn die effect pd manusia..time tu aku selak2 ketas xjumpe..adooyaiii,,senyum je le yg aku mampu..aha

soalan terakhir dr Dr amir,"dr hasil kamu ni,nape pd agar die blh hidup sehingga 14% asetonitril n pada kaldu hanya blh hidup pd 1% shj ???aku dgn xkompidennye jwb "sbb pada agar dia solid n pergerakan molekul asetonitril xde,pastu bakteria hanya pada permukaan agar sahaja berbanding ngan kaldu bakteria terendam n pergerakan molekul asetonitril aktif,so ia akan merencat bakteria utk tumbuh didalam kaldu kerana terlalu toksik"Dr amir tanye,kamu yakin dgn jwpn kamu??aku pon jwb yakin (pdhal xyakin pon,,yela aku cr xjumpe pon jwpn,,ikot otak aku je jwpn tu..aha)Dr amir:klu kamu yakin nape xmsk kan dlm perbincangan??aha..hanya mampu senyum..pastu tamat suda viva aku.,.selamatttttt...ehe

ingatkan da selamat dr kritikan,rupenye ade pengkritik tambahan,aku smpai kat blakang je,ejat mule mengkritik"ko ni serius le sket,gelak2 plak"ahahahaha,,,sabau je le..nak wat camne mmg aku mcm tu..walau pon gelak aku dgr sume kritikan itu..ehe..n now kene le btlkan balik tesis ku..mggu dpn nak kene anta yg da siap dijilidkan..klu xsmpat jilid,jilad kan aje..miahahahaha

2 comments:

  1. ehe..lega2..
    tahniah2..
    vav*,dah selesai
    terbaek wok..

    ReplyDelete
  2. hahahaha..alhamdulillahhhhhhhhh..tggl berkonvo dgn bergaye..ehe

    ReplyDelete