Wednesday, June 19, 2013

Hong Kong Tour

hello semua, kali ni nak menulis blog mengenai pengembaraan aku kat negara org. aku start dgn Hong Kong.aku da lame teringin nak g hong kong, dan aku g ni pon kire mcm unplanned. kire aku purchased ticket awal bulan january dan gerak ke HK pada 25hb jan 2013dan balik 29hb jan 2013.tiket masa aku beli tu lebih kurang RM700, naik air asia je, everyone can fly kannn. once beli, aku pon wat la research ape2 yg menarik kat HK tu. yang paling penting nak cari tmpt tinggal kat sane yg murah dan selesa. cari punye cari jumpa la Sun Kong Hostel yg terletak dkt causeway bay. harga nya blh la tahan even taraf nye cume hostel. harga satu bilik HKD450 lbh kurang rm180/night la.sbb duduk 2 org so satu kepala jatuh rm90 la sehari.
da settle pasal hotel, seterusnya aku nak purchase tiket theme park siap2 dari sini. ade 2 major theme park iaitu disneyland dan ocean park. so aku pon g la website diorg dan beli secara online. disneyland ticket HKD399 (RM160) dan ocean park ticket HKD280 (RM112). masa bln 1 aku g tu, kat sane musim sejuk, so aku kene prepare la sweater. kat sane winter xde salji tp sejuk la jugak blh smpai 10C. kalau ade angin lagi la sejuk.
penat la nak tls byk2,,nanti aku sambung dgn entry lain.

No comments:

Post a Comment